tisdag 23 oktober 2012

Postimpressionismen

Hallojs!

Jag har tyvärr varit dålig på att uppdatera bloggen (nu igen, aja baja)...
Här kommer bilder av mitt måleri från uppgiften "Postimpressionismen". 



Skärgård, olja. Erika Bruce


Solrosor, olja. Erika Bruce



"Van Gogh", olja och kinesisk tusch. Erika Bruce.

Blev mycket inspirerad av Vincent van Gogh på alla sätt, hans liv, de efterlämnade breven till brodern Theo (i bokform) och hans fantastiska målningar. Som "extranummer" till denna uppgift, gjorde jag detta porträtt lite på skoj för att kolla var fantasin skulle ta mig. Jag uppskattar verkligen denna konstnär så jag vill inte förlöjliga honom på något sätt men så här kan det alltså gå när jag får fria tyglar...konsten e fri, hehe. Hoppas att han skulle ha uppskattat målningen eller fått sig ett skratt åtminstone, om han hade haft chansen att se den.


Extrauppgiften: Besök Museer:

Teckningar inspirerade av besök på museer:


"Damen med slöjan" egen variant utan solfjäder, färgpennor. Erika Bruce,

(inspiration av "Damen med slöjan" av Alexander Roslin 1768).




Drottning Kristina, en lite manligare variant, kolteckning. Erika Bruce.

(inspiration av teckning av Johan Fredrik Höckert). 


Ingmar Bergman. Erika Bruce.

(inspiration från foto av Irving Penn).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar